Wednesday, December 22, 2010

Pengalaman Emas...


Assalamualaikum, lama dah tak menulis rasanya....untuk pengetahuan semua...saya baru balik dari seminar emas Tuan Jutawan Emas, Encik Syukor Hasyim....Alhamdullillah...banyak input emas yang bermanfaat dapat dipelajari...masuk ini, saya sudah menghadiri 3 seminar emas, pertama bersama Pokli di Seremban 2, Seminar di Kelana Jaya, dan Seminar Encik Syukor Hasyim..dan 1 majlis NDO(New Dealer Orientation)...Semua ini memberi banyak maklumat berguna tentang emas dan pelaburan emas. Sekarang saya juga sedang mempelajari Software Metatrader 4 untuk memudahkan saya membaca graf emas semasa.

Sekarang harga emas masih dikatakan pada harga yang rendah...selagi ia belum mencapai 1400 us dollar per oz. Memahami kepentingan emas amat penting kerana keadaan ekonomi yang tidak stabil dan inflasi di Malaysia puratanya lebih kurang 4% setiap tahun. Ini termasuk faktor kenaikkan harga barang dan barang mentah seperti minyak. Saya berharap sebagai seorang muslim, sedar bahawa emas bukan semata2 pada nama, namun ianya bernilai dan ia adalah kekayaan sebenar di dunia ini.

Sebagai seorang siswa, saya menyeru supaya bangsa siswa siswi mengambil tahu tentang matawang islam yang sebenar ini kerana inilah pelindung daripada inflasi semasa. Andai ada kawan atau sahabat handai yang bertanya pada saya, saya akan mencadangkan cuba dan mulalah menyimpan emas. Mulakan dengan 1 dinar. Pengalaman membeli satu dinar saya merupakan eksperimen pada diri dan kewangan saya sendiri. Saya berharap para siswa dan siswi sedar akan kepentingan emas dalam membina ekonomi dan kewangan berteraskan islam.....

Akhir kata dari saya@siswa emas.... mulalah membeli emas....dan andai ada yang ingin tahu...boleh email saya di siswaemas@gmail.com... 013-3420211

BELI EMAS = UNTUNG!
SIMPAN EMAS ? = UNTUNG!!!
PERNIAGAAN EMAS = UNTUNG!!! UNTUNG!!! UNTUNG!!! LAGI UNTUNG !!!

No comments:

Post a Comment